παιδια & εφηβοι

προβληματα συμπεριφορας

Το παιδί ή ο εφηβος εκδηλώνει αρνητικές συμπεριφορές στο οικογενειακό ή κοινωνικό περιβάλλον. Παρατηρούνται ,ίσως, εκρήξεις θυμού, επιθετικότητα, απομόνωση, παραβατική συμπεριφορά, αδελφική ζήλεια, γκρίνια, σχολική αποτυχία, κοινωνική απόκληση κ.α. Οι γονείς αδυνατούν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση παρά τις προσπάθειες που κάνουν.

διαταραχες μαθησης

1. Μαθησιακές διαταραχές: Διαταραχή της ανάγνωσης, Αναπτυξιακή διαταραχή των μαθηματικών, Αναπτυξιακή διαταραχή της γραπτής έκφρασης, Μαθησιακή διαταραχή μη προσδιοριζόμενη

2. Δυσλεξία: Διαταραχή που εκδηλώνεται ως δυσκολία στην μάθηση της ανάγνωσης, παρά την κατάλληλη εκπαίδευση, την επαρκή νοημοσύνη και τις κοινωνικό-πολιτισμικές ευκαιρίες.

συναισθηματικες δυσκολιες και αγχωδεις διαταραχες

Το παιδί ή ο έφηβος αγχώνεται για διάφορες καταστάσεις οι οποίες σχετίζονται με το περιβάλλον, το σχολείο, την οικογένεια. Παρουσιάζει φοβίες είτε εστιασμένες (σκοτάδι, ζώα, ασανσέρ, μικρόβια)ε ίτε πιο γενικευμένες (π.χ. κοινωνική φοβια). Όταν ένα παιδί παρουσιάζει συναισθηματικές δυσκολίες μπορεί να έχει τάσεις απομόνωσης, να είναι συνέχεια λυπημένο, χαμηλή αυτοεκτίμηση, δυσκολία συγκέντρωσης, χαμηλή επίδοση στο σχολείο, αλλαγές σε βιολογικές λειτουργίες (ύπνος ,φαγητό) και αλλαγές στις κινητικές δραστηριότητες (επιβράδυνση αλλά και διέγερση). Οι δυσκολίες αυτές μπορεί να οφείλονται είτε σε ψυχική διαταραχή (κατάθλιψη, μανία, δυσθυμική διαταραχή κ.α.) είτε σε δυσκολίες που σχετίζονται με το οικογενειακό ή κοινωνικό περιβάλλον (πένθος, διαζύγιο, σχολικός εκφοβισμος κ.α.)

διαταραχες αυτιστικου φασματος

Αυτιστική διαταραχή, Διαταραχή Rett, Παιδική αποδιοργανωτική διαταραχή, Διαταραχή Asperger. Η αντιμετώπιση είναι συμπεριφοριστική (A.B.A).Η συμπεριφοριστική θεραπευτική προσέγγιση στηρίζεται στις εφαρμογές της εμπεριστατωμένης ανάλυσης της συμπεριφοράς, δηλαδή στην άμεση σύνδεση της αξιολόγησης της συμπεριφοράς με τη θεραπεία της. (Σταύρου, Σαρρής, 1997) Η εφαρμοσμένη ανάλυση συμπεριφοράς δεν είναι πρόγραμμα, αλλά ολόκληρη φιλοσοφία εκπαίδευσης.  (Σταύρου, 2004)  Σύμφωνα με αυτήν, τα περισσότερα προβλήματα του παιδιού θεωρούνται και αντιμετωπίζονται ως μαθησιακά, ενώ η θεραπευτική μέθοδος προσαρμόζεται πάντα στις ανάγκες του  εκάστοτε παιδιού και η αξιολόγηση της προόδου του, καθορίζει την καταλληλότητά της ή μη. Επίσης η προσέγγιση αυτή στηρίζεται στην εξατομικευμένη  εκπαίδευση με τη χρήση αντιπροσωπευτικών αμοιβών. Οι διδακτικοί θεραπευτικοί στόχοι της εντάσσονται σε τρεις βασικούς τομείς:
α) στον τομέα δεξιοτήτων επιβίωσης,
β) στον τομέα εργασιακών δεξιοτήτων
και γ) στον τομέα λειτουργικών δεξιοτήτων . (Σταύρου, Σαρρής, 1997. Τα ευεργετικά αποτελέσματα της συμπεριφοριστικής προσέγγισης μεγιστοποιούνται όταν η θεραπευτική παρέμβαση ξεκινήσει κατά την προσχολική ηλικία, γεγονός που οδηγεί στη σχολική και κοινωνική ένταξη των παιδιών αυτών σε ποσοστό τριπλάσιο από αυτό των παιδιών που αρχίζουν τη θεραπεία μετά τα 5 έτη. (Fenske, Zalenski, Krantz, McClannah, 1985)

κλινικη διαγνωση και αξιολογηση

Χρήση σταθμισμένων ψυχομετρικών εργαλείων για την διάγνωση μαθησιακών και συναισθηματικών δυσκολιών.

Ελληνική Κλίμακα νοημοσύνης Wisc-ΙΙΙ: Πρόκειται για ένα τεστ νοημοσύνης που απευθύνεται σε παιδιά από 6 μέχρι και 16 ετών. Φτιάχτηκε τ0 1949 από τον Αμερικανό ψυχολόγο David Weschler, ενώ το 1997 έγινε η προσαρμογή του στα ελληνικά. Θεωρείται ένα από τα πιο αξιόπιστα μέσα αξιολόγησης των γνωστικών λειτουργιών και της νοημοσύνης των παιδιών.

Κλείστε Ραντεβού

Σημείωση: Συμπληρώνοντας τη φόρμα στέλνετε αίτημα για ραντεβού. Θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο για επιβεβαίωση.

Please wait...
Επικοινωνήστε μαζί μου

Δεν είμαι Online αυτή τη στιγμή, παρακαλώ αφήστε μήνυμα και θα επικοινωνήσω το συντομότερο δυνατό.

Πως μπορώ να σας εξυπηρετήσω;

Πατήστε Enter για να στείλετε μήνυμα