Παιδιά

14 Δεκ Παρέμβαση σε παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές

Παρέμβαση σε παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές

Η παρέμβαση στηρίζεται στην εφαρμοσμένη ανάλυση της συμπεριφοράς ( A.B.A.) η οποία αναγνωρίζεται παγκοσμίως ως μία ασφαλής και αποτελεσματική θεραπεία για τον αυτισμό.

Τα προγράμματα ΑΒΑ ακολουθούν τις παρακάτω αρχές:

  • Όλες οι επιθυμητές συμπεριφορές ενισχύονται θετικά, δηλαδή δίνεται αμοιβή, ώστε να αυξήσουμε την πιθανότητα αυτές οι συμπεριφορές να εμφανίζονται πιο συχνά. Αντίθετα οι αρνητικές συμπεριφορές δεν ενισχύονται.
  • Όλες οι συμπεριφορές που προσδοκούμε από το παιδί να εμφανίσει υποβοηθούνται με καθοδηγήσεις, οι οποίες σταδιακά μειώνονται για να γίνει το παιδί πιο αυτόνομο και ανεξάρτητο.
  • Τα προγράμματα βασίζονται στην συνεχή ανάπτυξη του κινήτρου στο παιδί, ώστε να μην βαριέται στη συνεδρία και να έχει κίνητρο να μάθει. Για να συμβεί αυτό, γνωρίζουμε τα πράγματα και τις δραστηριότητες που αρέσουν πολύ στο παιδί και οι οποίες είναι δυνατό να κρατήσουν ισχυρό το κίνητρο του για μάθηση. Επίσης τα προγράμματα εναλλάσσονται ανάμεσα σε πιο εύκολα ή δύσκολα, ώστε να μην ματαιώνεται το παιδί..
  • Όλες οι δεξιότητες αποτελούν τελικές σύνθετες δεξιότητες, οι οποίες χωρίζονται σε πιο απλές δεξιότητες μέχρι το παιδί να φτάσει να κατακτήσει την τελική δεξιότητα. Δηλαδή η αλυσίδα των ικανοτήτων που επιθυμούμε να διδάξουμε «σπάει» σε μικρότερους κρίκους.
  • Η διδασκαλία γίνεται τόσο δομημένα 1:1 (Discrete Trial Training-DTT) κατά την οποια το παιδί εκπαιδεύεται με καθορισμένο και δομημένο τρόπο όσο και σε πιο φυσικό πλαίσιο ( Νatural Environment Training-NET). Ο στόχος είναι το παιδί να μπορεί να εξασκεί την δεξιότητα στην οποία εκπαιδεύεται, τόσο σε δομημένα όσο και σε φυσικά πλαίσια.
  • Δίνουμε μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη των αιτημάτων επικοινωνίας και πως το παιδί μπορεί να εκδηλώσει την ανάγκη του για πρόσβαση σε ο,τι του αρέσει.
  • Όλες οι συμπεριφορές και αντιδράσεις του παιδιού καταγράφονται και μέσα από τη συλλογή δεδομένων διαπιστώνονται οι τομείς προόδου του παιδιού καθώς και οι τομείς που χρειάζονται επιπρόσθετη στήριξη.
  • Οι γονείς και οποιοσδήποτε φροντίζει το παιδί εκπαιδεύονται για να μπορούν να υποστηρίξουν με τη σειρά τους την εξάσκηση των ικανοτήτων του παιδιού και εκτός γραφείου.

 

Μαρία Προβατά

Ψυχολόγος Πανεπιστημίου Αθηνών

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter
Δεν Υπάρχουν Σχόλια

Κλείστε Ραντεβού

Σημείωση: Συμπληρώνοντας τη φόρμα στέλνετε αίτημα για ραντεβού. Θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο για επιβεβαίωση.

Please wait...
Επικοινωνήστε μαζί μου

Δεν είμαι Online αυτή τη στιγμή, παρακαλώ αφήστε μήνυμα και θα επικοινωνήσω το συντομότερο δυνατό.

Πως μπορώ να σας εξυπηρετήσω;

Πατήστε Enter για να στείλετε μήνυμα